یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی
سرخط خبرها

دیو سرخ جان ۷۸۲ نفر راگرفت | ۲۳۵ نفر قربانی قاتل خاموش در ۱۵۰ روز ابتدایی سال

  • کد خبر: ۴۵۵۷۹
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
دیو سرخ جان ۷۸۲ نفر راگرفت | ۲۳۵ نفر قربانی قاتل خاموش در ۱۵۰ روز ابتدایی سال
در ۵ ماه نخست امسال نیز ۷۸۲ نفر در کشور بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند که ۳۰۴ نفر از متوفیان زن و ۴۷۸ نفر دیگر هم مرد بوده‌اند.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ «همه چیز به یک‌باره اتفاق افتاد و تا به خودم آمدم، از در و دیوار آتش می‌بارید. آتش و دود همه فضا را گرفته و نفس کشیدن سخت بود. خانه دیگر جای ماندن نبود برای همین چاره‌ای جز فرار نداشتم.» این‌ها حرف‌های مشابه افرادی است که حادثه آتش‌سوزی خانه یا محل کار خود را تجربه کرده‌اند. حادثه‌ای داغ که به محض حضورش هر چیز که سر راهش قرار گیرد را می‌سوزاند و خاکستر می‌کند. درست همانند حادثه آتش‌سوزی یک خانه در خیابان امام خمینی ۶۷ مشهد که خانواده‌ای را عزادار فرزند ده‌ساله‌شان کرد و لباس سیاه بر قامت آن‌ها پوشاند.

این آتش‌سوزی مهیب که به گفته یکی از مأموران آتش‌نشانی مشهد زبانه‌های آن از چند کیلومتر دورتر از محل حادثه مشاهده می‌شد، حوالی ۲:۳۰ بامداد روز جمعه رخ داد که در اثر آن یک پسربچه خردسال بر اثر استنشاق دود ناشی از آتش سنگین طبقه همسایه جان سپرد و مادر و دختر همسایه‌شان هم تا نزدیکی مرگ پیش رفتند.

با وجود تلاش آتش‌نشانان مشهدی، اما حجم آتش مهیب بخش زیادی از این خانه دو‌طبقه را سوزاند و خاکستر کرد. در این حادثه یکی از نجاتگران آتش‌نشانی هم که برای نجات محبوسان به دل آتش زد که در میان دود گرفتار و زمینگیر شد. طبق گفته سرآتشیار مجید فرهادی، مدیر منطقه چهارم عملیات آتش نشانی مشهد، اگر نجاتگران دیگر به کمک افراد گرفتار در طبقه حریق نرفته بودند احتمال افزایش کشته‌های این حادثه قطعی بود. با این حال بنا بر گفته مسعود ظهوریان، سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد مصدومان این حادثه مرگ‌بار که ۲ زن بیست‌ودو و دیگری چهل‌وپنج ساله و یکی از مأموران جوان آتش‌نشانی هستند، هم اکنون در بیمارستان ثامن‌الائمه بستری و تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارند.

گرچه هنوز علت این حریق مرگ‌بار مشخص نشده است، اما براساس نظر آتش‌نشانان احتمال اینکه آتش‌سوزی به طور عمدی رخ داده باشد ضعیف است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی مشهد روز گذشته بیان کرد: کانون این حریق هولناک قسمت پذیرایی طبقه اول این ساختمان دوطبقه بوده است. به محض وقوع آتش دختر جوان که در خانه تنها بوده به خانه همسایه‌شان در طبقه دوم پناه می‌برد. در مقابل مرد همسایه برای مهار آتش به طبقه اول می‌رود، اما حجم زیاد حریق و انتشار دود مانع بازگشت او به طبقه دوم و نجات خانواده‌اش می‌شود. به همین دلیل او به خیابان می‌آید، اما همسر، فرزند و دختر همسایه‌شان در طبقه دوم و در میان حجم زیادی از دود گرفتار می‌شوند.

خراسان رضوی رتبه چهارم در آمار متوفیان سوختگی کشور

طبق آخرین آمار‌های اعلام شده از سوی پزشکی قانونی در سال گذشته ۱۸۵۴ نفر در کشور در اثر سوختگی شدید جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۷۴۱ نفر زن و ۱۱۱۳ نفر دیگر هم مرد بوده‌اند.
بنا بر این گزارش در ۵ ماه نخست امسال نیز ۷۸۲ نفر در کشور بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند که ۳۰۴ نفر از متوفیان زن و ۴۷۸ نفر دیگر هم مرد بوده‌اند. در این میان خوزستان با ۱۰۶‌کشته، اصفهان با ۷۸ کشته، تهران و فارس هر کدام با ۷۲ کشته و خراسان رضوی با ۶۷ کشته بیشترین آمار متوفیان ناشی از آتش‌سوزی را در کشور داشته‌اند. همچنین خراسان شمالی با یک کشته، اردبیل و چهارمحال‌وبختیاری، زنجان و سمنان و کردستان هرکدام با ۲ کشته کمترین میزان فوت‌شدگان در اثر سوختگی را در میان دیگر استان‌های کشور داشته‌اند.


۲۳۵ نفر قربانی قاتل خاموش

اگرچه آمار متوفیان حریق اعلام شده در این گزارش مربوط به قربانیانی است که در اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند، آمار دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد علاوه بر حریق هرساله افراد بسیاری در کشور در اثر استنشاق دود یا گاز سمی مونوکسیدکربن جان خود را از دست می‌دهند. بنابر گزارش سازمان پزشکی قانونی، سال گذشته ۷۸۴ نفر در کشور به دلیل استنشاق این گاز سمی راهی دیار باقی شدند که از این تعداد ۱۹۴ نفر زن و مابقی مرد بوده‌اند.

طبق گزارش پزشکی قانونی کشور از ابتدای فروردین تا پایان مرداد امسال ۲۳۵ نفر قربانی این قاتل خاموش شده‌اند که ۵۴ نفر از متوفیان زن و ۱۸۱ نفر دیگر مرد بوده‌اند. استان‌های تهران با ۴۱ فوتی، فارس با ۱۹ فوتی و مرکزی با ۱۸ فوتی بیشترین آمار متوفیان گازی را داشته و ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان جزو استان‌های بدون کشته در این مدت بوده‌اند.
با این حال پرونده آتش‌سوزی و مسمومیت گازی همچنان در سراسر کشور باز است و سهل‌انگاری و یا نادیده گرفتن توصیه‌های ایمنی می‌تواند به قیمت جان خود یا خانواده‌مان تمام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->